söndag 9 augusti 2009

MÄSSA

Hej sötaste vänner!

Jag vill börja med att tacka alla er som besökt Susannes lada!!! Tänk att så många goa glada människor läser min blogg. Ja för Susanne har nämligen berättat att det är massor av er som besökt henne, alla lika glada och tokiga i antika saker...hihi

Jaha nu närmar sig mässorna med stormsteg, och det är inte lite som ska planeras innan dess. Men vi är i stort sätt klara med hur montern byggs upp denna gång. En rolig sak är att vi kommer testa en annan slags patina på en del av sakerna. De kommer se mer slitna ut till de butiker som gillar det. Men naturligtvis kommer det finnas av den andra sorten med. Tygkollektionen kommer bestå av underbara saker som jag tror passar de flesta.

Vi kommer även ha ett litet gästspel i vår monter. Vi har nämligen blivit agenter till smyckena från Beth Quinn Designs. Ingen har väl missat Beths underbara smycken som Malin (Butik Unik) säljer. Nu har hon skapat en helt ny kollektion som hon vill sälja till butiker runt om i norden. Så om ni har butik och är intresserade av väldigt speciella vackra handgjorda smycken så är ni välkommna att besöka oss i monter C10:68.



Beth och hennes mamma var här och lämnade den nya kollektionen. Oj oj vilka rara människor, så otroligt mjuka och vänliga. Vi hittade på massor av saker när de var här. Vi besökte Susanne förståss och åkte tåg till Stockholm och gick i gamla stan. Vi åkte även till lite andra underbara ställen så som Fattigstugan, och Qvartinge antikt.

Nu ser jag verkligen framemot att få visa hennes ljuvliga smycken. Kommer även att berätta för alla er utan butiker var ni kan hitta närmaste återförsäljare. Mer från Beths smycken kommer senare!

I butiken just nu är det lite kaotiskt, vi har haft så otroligt mycket kunder denna sommar. Jätte roligt verkligen, jag hade aldrig kunnat drömma om detta. Tack så mycket, ni är bara bäst!!! Kaosen kommer från att vi blivit tvugna att göra lite ändringar i butiken men på måndag är det klart så då ska allt vara tillbaka till det vanliga.

Eftersom mässan närmar sig med stormsteg har vi en liten prissänkning på vissa varor. Som de underbara träskorna och kläderna från Melmelli. Vi har 50 % på kläderna och 30% på skorna, så passa på!!!

Oj vilket långt inlägg det blev. Det blir så när man inte uppdaterar så ofta!

Må så gott!
Kram Anna

11 kommentarer:

eva sa...

hej anna..vad kul med mässa..jag e intresserad av smyckena..dom är ju sååååå fina...ha det gott kram eva från valentin

Tulipa sa...

De där smyckena har jag sneglat åt... De är vackra och speciella!

Så ni ställer ut på Formex!?! Då ska jag spana in det!

Ha det fint!/ Mariette

Thesèse sa...

Åh vad jag längtar till allt nytt som kommer komma in! Det är ju super att ni ska bli återförsäljare för Beth..:). jag älskar att va på formx o kolla runt men i år jobbar jag ju inte med sånt så jag får snällt hålla mig utanför:(. Lycka till där uppe ivf. Kraaaam T

Solsjö - Under en vind sa...

Vad spännande att så mycket händer och att kunderna strömmar till!

Kram kram!

Lilla Blanka sa...

Hej goa Anna!

Åh vilka underbara smycken, och vilken härlig bild också ♥

Hoppas vi kan ses på releasepartyt i Kristinehamn, det skulle vara så kul att träffas igen.

Kraaaaam
Mia

ELIN´S SHABBY ROMANTIC sa...

Hej vad fina smycken å träskorna helt underbar söta! Vilken mässa är det och när, berätta med specifikt så kanske man kan komma?

Många kramar
Elin

Evelina sa...

De är verkligen underbara de där smyckena som hon gör!

Kram Evelina

Unknown sa...

Hej anna panna,

Härligt att ni blir agenter för Beths smycken.
Har själv ett köpt hos Malin.
Gillar stilen som är så speciell.

Gläds med dig och familjen att det går så bra för er Butik.
Men ni är ju så driftiga och duktiga tillsammans.
Fortsatt lycka med era projekt!!!!

Mycket nu kan jag tänka.....
Måssor som tar massor av tid och energi men som ger så mycket tillbaka.
Hoppas att det blir minst lika bra som på förra mässan.

Ha det gott vännen!
Kramisar Jeanette

Inspiration i vitt sa...

Tänk vad kul det skulle va Anna om du kunde komma, ojoj vilket party det blir, kanske du kan komma en liten stund. Några andra bloggare blir det men det var ju så kort varsel så det är många som inte kan.
Hoppas att du får boken i morgon eller i alla fall den här veckan.Idag började butiker att ringa och ojoj vilken respons och beröm vi redan fått, många plussade på sin beställning efter att dom sett boken.
Hör av dig om du får boken snart, vi är såå nyfikna på vad du tycker.
Kram på dig/Ingela.

Inspiration i vitt sa...

Glömde ju att säga och önska dig och din man lycka till på mässan och jag är säker på att det kommer att gå hur bra som helst med allt vackert ni har.
Kram igen/Ingela.

Johanna * personliga namnsmycken, silverringar,skyddsänglar sa...

Vackra smycken för vackra själar,
http://item.blogg.se

Handgraverade silversmycken, skyddsänglar, budskapsringar, silverringar med valfri gravering mm.

Lite personligare, lite vackrare
http://item.blogg.se