torsdag 26 februari 2009

Åhhhhhh....

....det är allt jag kan säga. Jag vet inte vart jag ska börja. Vi var ju som sagt bjudna av goa Maria och Gabrielle hem till Gabrielle på bloggträff. Ut en bit på landet bar det, glada i hågen hittade vi tillslut huset som Gabrielle och hennes duktige och trevliga make byggt. De har ritat huset själva och är otroligt inrednings intresserade. När vi steg in i huset och stod i hallen tappade jag helt orden. Min haka ramlade ner och jag hade svårt att samla mig. Allt jag kunde få ur mig var att det var det vackraste hus jag någonsin sett...och då stod jag i hallen...hihi.

Jag har tack vare mitt jobb fått se många olika sorters hus och inredningsstilar. Jag har varit i små torp och i stora herrgårdar men inget är så vackert och genomtänkt som detta underbar hus!!! Ja jag kan inte beskriva det i ord så jag visar med lite bilder. Nu ville jag ju inte fota precis överallt men alla rum var precis lika vackra. Här nedan kommer iaf några bilder, men bilderna gör inte huset rättvisa. Jag är som sagt ingen fotograf direkt.

Vi bjöds på jätte goda pajer som tjejerna lagat och till efterrätt blev det en super god bärblandning med glass. Vi har alltid så himla roligt i hop, fast vi saknade några (krya på er tjejer). Tänk vilka trevliga människor man lär känna via bloggen, det har jag ju sagt många gånger men det tåls att säga fler gånger.

Tack så mycket för den goda maten goa vänner!!!

Nu är jag så mätt och inspirerad så nu kommer jag väl aldrig somna. Men jobbet kallar ju i morgon med så nu ska jag nog försöka.

Ha det så gott!

Kramis Anna









28 kommentarer:

Viveka i Bläckhornet sa...

Suck...vilka bilder du visar. det var ju alldeles underbart.

Kram Viveka

Martina sa...

Vilket hem!!! ojojoj..helt fantastiskt hem!

Ha det så bra!
Kram Martina

LantlivsAnette sa...

Ohhhh vilken bloggträff !!
Wow, alltså vad roligt...och gott ;)
Och såååå fint hon har det, jag måste tilbaka o kika mer på bilderna !!
Ha det gott
idag är det Fredag, då fikar vi eller hur ?
Kraam Anette

Willewira sa...

Ser både oerhört gott och vackert ut!!
Vilket hem!

Visst är det härligt med alla dessa nya bekantskaper!?
Själv tycker jag det är urhäftigt att man lär känna så många via bloggen.

Kul att ni fick en härlig kväll - det är ni värda tjejer!

Kram
Willewira

Solsjö - Under en vind sa...

Vilken mysig kväll ni ser ut att ha haft!! Gillar verkligen deras stora rum, vilka ytor och så mysigt med bjälkarna i taket!

Hoppas att allt är bra med dig!:) Här är det bra, jobbar en vecka till sen ska jag vara hemma och vänta in våren!:)
Ha det bäst i helgen! Kramar!

Ingis sa...

Tycker bilderna säger allt. Vilket hem. Förstår om du tappade hakan. Kul med bloggträff. Hade en själv förra veckan.
Hoppas du får en trevlig helg! Kram Ingis

vitating sa...

Hej Anna!
Så mysigt med en tjejkväll! Vilket härligt hem, önskar med att jag hade de där stora ytorna! Det får jag när vi ska bygga ut om några år tills dess får vi trängs lite
:-)Jag hoppas inte bara att du underskattar ditt eget hem som är precis lika vackert!!! Önskar dig en underbar helg!
Kramar Maria

Sussi sa...

OJ!! *min första tanke*
Vilket underbart hem. Lyckliga människa som bor där :)

Unknown sa...

Hej Anna Panna,

Vilket hem!!!!

Så roligt att Ni kan träffas så ofta. Blir alltid besviken på att många av oss har så långt till varandra.

Vilken vacker dukning!
Ja, man blir mållös

Ha det gott vännen och härlig helg
Kramisar Jeanette

Linneas Hjärtefröjd sa...

låter som en kanonkväll!!
så fint hon har de o va gott de ser ut!!

ha en underbar helg!!
kram linnea

Liten Bod sa...

Vilket hus! Det ser verkligen otroligt speciellt ut! Så mycket detaljer att det skulle ta en vecka att ta in allt, misstänker jag :) Hjärtat i förra inlägget var så sött, nu blev jag sysugen! Kram, Tina

Annika i Gamla Stan sa...

Vilket fantstiskt hem!

Skulle gärna få fix-tips om de välgjorda placeringskorten!

Trevlig helg!

Annika

Evas Paradis sa...

Nejmen åhh ... himmel vad fint!
Det är så himla kul med personliga hem ... folk som vågar göra det dom känner för och som har både fantasi och förmåga att genomföra det. Jättefina bilder Anna ...
Ha en fin helg
Kram Eva

Tessie sa...

Ni verkar ha haft det trevligt :)
Det var otroligt fina placeringskort!
Måste ha varit kul att få rita sitt eget hus och få det exakt som man vill ha det i alla avseenden.

Ha det bra!

Torparfrun

Tulipa sa...

Oj så fint hus!
Tack för att vi fick titta!
Helt underbart!

Kram Mariette

Vita hjärtan sa...

Men ååååhhhh, vilka underbara bilder du visar!!!

Ha en skön helg!
Kram Annemari

lottens vita och gröna sa...

jag har svimmat, näääää men nästan guuuuuu så vackert hem!!!! ha det gott vännen varmkram lotten

Myownhome sa...

Åh håller med dej. :) Det ser ut som ett underbart mysigt hem.

Ha en trevlig helg!
//Johanna

Majas mammelucker sa...

Tack själv du goa vän!
Det är som vi kännt varandra hela livet..det finns sååå mycket att prata om man ville inte att kvällen skulle ta slut...Ha en bra helg ta hand om dig och familjen ..hoppas ni får mycket gjort ..spännande att få se resultatet...Kramar Maria

Citroner och Maränger sa...

Hej Är ganska ny inom detta med bloggande och tassar nu runt bland mina favoritbloggar för att söka inspiration till mina nästa projekt.Och din bliogg är ju en av mina favoriter.Trevlig helg!

annashusidingtuna sa...

Det var verkligen ett väligt fint hem!!!!
Kram Anna

ängeln i vitt sa...

Hallojsan Anna!

Ja, jag kan inte fatta att folk kan ha det så fint och in i minsta detalj dessutom... suck.

Nu ska jag bläddra i magasinet igen och igen och igen :D

Ha det bäst

Kram Carina

Interiörboden sa...

Hej!


ÅHHHH!!!
Vilket hem!
Alldeles underbart!
Vet inte riktigt vad jag ska säga....
Men jag gillade det verkligen! :)

Ha en jätte bra dag.
Kram Sandra

Ullis/Leva på landet sa...

Så underbara bilder. Förstår att du bara stod och gapade. Härligt att kunna träffas och umgås. Mysigt.

Kramisar Ullis

Loppis Lycka sa...

Vilket underbart hem!

Måste titta mera!

Kram Josefine

n o r d i n g å r d e n sa...

Va roligt med bloggträff och sen i ett sådant vackert hus, smakfulla detaljer och vilken dukning och mat!!! Mari.

Flaggduken 2 sa...

Hejsan!
Vilket urmysigt hem du besökt, och ditt ser minst lika härligt ut & för att inte tala om den fina butiken du har. Tack för att du delar & inspirerar1
Är ny i "Bloglandia" , så välkommen att kika in till mig på flaggduken.
http://flaggduken-2.blogspot.com/
Varma hälsningsr Petra Spännare

Ingis sa...

Ja, det kanske var jag som handlade av dig. Eller det var nog du som jobbade. ? Det var lite kö så jag ville inte fördröja mer med ett samtal. Men jag återkommer skall du se....
Härlig butik du har.....Kram Ingis.