torsdag 14 augusti 2008

Storstädning...

Hej vännerna mina!

I dag har det vart storstädning i butiken och det fortsätter vi med i morgon...pust
Det behövdes verkligen men jag kan väl inte säga att det är min favorit syssla direkt.

I dag ska jag visa ett av sommarens loppisfynd. Nämligen en gammal lucka till en dörr som målats vit och blivit en slags anslagstavla. Många är det som sett den i butiken och velat ha den. Just nu visar den texten som vi säljer men så småningom blir den till salu förstås.

Tänk vad vi fyndar alla galna loppistokiga man undrar ju om det någon gång blir en bristvara på allt fint..hihi


Anslagstavla


Jag måste ju också passa på att presentera vår nyaste familjemedlem...lilla "Armani". Världens sötaste lilla Chihuahua, eller hur!
Han är redan 4 månader men jag har ännu inte presenterat honom...fy på mig!



Vit liten kille med massor av charm

Ha det så gott mina vänner!

Kramisar Anna

31 kommentarer:

Solsjö - Under en vind sa...

hi hi...å här sitter jag fortfarande...skulle hinna massor idag men kommer aldrig igång....

Vad söt han är er minste prins! Förstår att han upptar massor av er tid nu!

Tavlan var verkligen fin!

Det har råkat bli dubbla uppsättningar av Sagans Solsjö, det är alltså ingen ny blogg...ska försöka ta bort den....

Ha det så gott och en riktigt skön helg! För oss väntar ju bröllop så vi håller tummarna för solen! Klänningen jag ska ha på mig är köpt hos Lilla Ugglebo i Örebro, från danska peppercorn..bilder ska förhoppningsvis komma på detta...

Kramis kramis!

nettans lantliga hem sa...

Vilken fin tavla och vilken liten sötnos
/Nettan

Willewira sa...

Men så underbart söt!! Hur har ni kunnat hålla honom hemlig!!
Förstår att han tar massor av ert engagemang nu...

Härlig idé med dörrluckan. Kul med lite annorlunda anslagstavla...sen gillar jag ordspråk.

Ha en härlig fredag!
Kram Willewira

Dicksonska våningen sa...

Vilken söt hund! Jag fick träffa en chihauhua som vägde 800g!!! Det var den minsta hund jag sett och fick Åke att se stoor ut. Åke är min kollegas hund som är i storlek som en liten katt. Älskar de där små :)
Kram Annika
Underbar anslagstavla!

Vit Spets sa...

Vilken bedårande liten hund - hur har du lyckas hålla han hemlig...gillade anslagstavlan oxå...
//Siv

Ullis/Leva på landet sa...

Vilken gullig liten kille. Storstädning är bara kul när man är klar med den. Så snygg anslagtavla.

Kram Ullis

Anonym sa...

Halledudane då, vilken liten goding! Kan tro att han är hela familjens kelgris!

Anonym sa...

Jag såg den tavlan i butiken och den gjorde mig verkligen inspirerad. Håller på att göra en liknande till stora dottern som flyttat hemifrån.

Hörde från tina (I mitt vita hus) att det kanske blir bloggträff åt ert håll, då ska jag verkligen försöka komma.

Vilken söt liten herre ni har och vilket pampigt namn :)

Vi har en welsh som fyllt sex år nu i augusti, hundar är verkligen trogna varelser...

Lycka till med allt jobb i butiken

Kram Lena

Lilla huset på prärien sa...

Åh vilken liten sötnoshund!! Må tro att ni myser där hemma med honom. Och vilka fina väggord... vänta... ska försöka skriva rätt här med ett barn hängades i armen... nej, måste sluta.

Kram J

Viola sa...

Hejsan, vilken ljuvlig anslagstavls så vacker, tack för tipset. Och så har ni fått tillökning, vilken charmig liten sak, själv har jag Otto en stor labradorkille, ha det gott i helgen, Viola

Brunkullan sa...

Så vacker bräda! Och en bedårande liten kille...himmel så söt:)

Susanne

Stämningsfullt sa...

Hej!
Åh så söt han äe lilla Armani!!

Vilken vacker anslagstavla. Den blir det väl slagsmål om när den blir till salu, haha :)

Kram!

Hjärtat Mitt sa...

Åh vilken sötnos! Jag ska INTE visa honom för dottern, för då blir hon helt tokig ;)
Trevlig helg.

Kram Mari i Marieholm

Tina sa...

Hej Anna
Åh vad fin luckan blev, min andra halva har jag inte börjat med än. Nu ser man färdiga resultatet av din idé. Jag är inne i mitt systim just nu...:-), men imorgon lördag ska jag åka till Avesta och kolla in Digiloo gänget. Måns är ju bara SÅ bra...:-) Kram Tina

LantlivsAnette sa...

Nämen du..vilken söt liten Armani..ojj vad go..
Tänk vad tiden går..du har haft din butik nu i det vackra huset i ett år , vi har också snart varit här i gallerian i ett år..
Snart är det Jul igen..man längtar faktiskt till advents tiden , den är så mysig..
Kram Anette

Vita hjärtan sa...

Vilken liten sötnos....helt bedårande!

Kram Annemari

Graadskan sa...

Sicken liten goding! Vit och fin! :)

Kram Camilla

Anonym sa...

ÅHH vilken söt liten vovve och vit så klart, hihi. Vacker tavla och tänkvärda ord...Kram och ha en skön helg!

Granne med Selma sa...

Sicken liten söting! och vilken söting du hade att klippa bandet
;-)
/Sussie

Unknown sa...

Jamän är han inte för söt den lille Armani, vit är ju också så han passar in i Ert hem......

Föstår verkligen att det är mångs som velat köpa anslagstavlan. Den är bara superfin... Tänk vad man kan skapa med loppisfynd!

Skall bli såååååå roligt att se allt fint i Er butik i nästa vecka.
Längtar!

Hoppas vi ses!
Kramisar Jeanette

Lilla Blanka sa...

Hej vännen!

Åhh vilken underbar anslagstavla..precis i min smak! Jättefin! Till salu..menar du anslagstavlan eller texten/schablon..?
Sååå söt lille Armani är..! Vit såklart hihi :)

Kraaam
Mia

lena sa...

JÄTTEFIN HUND

Vintage sa...

Jättesöt är han verkligen...Jag gillar verkligen anslagstavlan,super! Titta gärna in till mig Kramis Susanne

Vardagens guldkorn sa...

Han är verkligen söt, lille Armani. Såg honom i butiken sist jag var in. Det blev en hel del tjat på vägen hem från barnen om att en såååå sööööt hund vill vi också ha! =) Sen att vi redan har en hund var inget som räknades, Hon är för stor, fick jag till svar.
Hälsningar Linda

Anonym sa...

Hei
Så fin han er der under bordet, kvikk i blikket ser ut til å være en glad hund. I tilegg til mitt interesse for inredning og lopis/auksjoner har jeg hunder se bare her www.bouvbear.com
Jeg kommer innom din butikk i september for jeg skal til Gävle på hundeutstilling og tar jeg ikke feil kjører jeg forbi Västerås eller..?
Hilsen Farmendamen straks ved svenskegrensen

MiaMaria sa...

Hej!

Men så vacker angslagstavla!!!!!

Och lilla Armani är ju bedårande söt!

HA´nu det så gott!
MiaMaria

Mjuka sa...

Hej
Första gången här, ville bara lämna ett avtryck efter mig
ha en fortsatt skön vecka
kramar M

Evas Paradis sa...

Hej Anna
Ja Fy Fy Fy på dig för att du inte presenterat den nya familjemedlemmen ;-)
Såå söt liten herreman ... namnet förpliktigar ju till att skaffa ett välskräddad litet vintertäcke så småningom!

Jättebra idé med ordspråket på en gammal dörr ... kommer nog att tjuva den fast med lite annan text. Har tänkt mig Hjärtats saga ovanför våra sängar, men där är en strukturtapet, så det blir inte så bra att skriva direkt på väggen ... det problemet har du nu löst åt mig ... tack!

Kram Eva

Floras Kulle sa...

Ååh, så söt vovvis!
(Skall han bli vakthund i butiken...?)
Nu skall jag uppdatera mig lite, det var ett tag sedan jag besökte din fina blogg.
KRAM//Annette

Unknown sa...

ÅÅÅh han är ljuvlig!?? =) Vit så klart, hi-hi...Jag hade en långhårig chihua hua, som hette Ida, en gång (innan dom var moderna) nu har jag inte råd med nån, hi-hi...All lycka inför mässan vännen!!! Lev, njut å va gla! kram Malin

Katrine_tm sa...

Utrolig SØT liten Chihuahua!!
Vi har også en liten Chi-gutt.
Jeg er sjarmert i senk!
Ü
KRAMMM

Ps. så link tilsiden din hos min søster Maria.